Glutenvrije tussendoortjes

glutenvrije tussendoortjes

Glutenvrije tussendoortjes zijn misschien wat lastig te vinden wanneer je pas glutenvrij bent. Wanneer je al wat beter bekend bent met het glutenvrije dieet zal je merken dat er behoorlijk wat glutenvrije tussendoortjes te verkrijgen zijn.

Vandaag laat ik je mijn favoriete glutenvrije tussendoortjes zien. Van kant- en klare tussendoortjes tot zelfgemaakte tussendoortjes en van fruit tot noten.

Tussendoortjes zijn wat mij betreft onmisbaar. Ik kan niet leven op alleen een ontbijt, lunch en avondeten. Wanneer ik naar mijn werk ga of een dagje op pad ben, neem ik dan ook altijd voldoende glutenvrije tussendoortjes mee. Hieronder laat ik zien wat er meestal wel in mijn tas zit.

Kant- en klare tussendoortjes

Kant- en klare tussendoortjes zijn handig wanneer je niet zoveel tijd hebt om iets zelf te maken of wanneer je daar gewoon niet zo’n zin in hebt. Geen probleem, want er zijn genoeg kant- en klare glutenvrije tussendoortjes te vinden! Fruit, zoals een appel of banaan, vind ik altijd een fijn tussendoortje. Het hapt lekker weg en je kunt het goed in je tas bewaren.

Naast fruit, neem ik ook vaak wat cherrytomaten mee naar het werk. Zoet, maar toch gezond. Verder ga ik ook geregeld voor wat ongezouten noten, zoals cashewnoten, walnoten, pinda’s of een notenmix. De meerzaden crackers van Albert Heijn eigen merk vind ik ook erg lekker en stop ik ook geregeld in mijn tas.

Wanneer ik iets zoeters wil of gewoon zin heb in wat lekkers, neem ik ook weleens een glutenvrije reep van Eat Natural mee. Ik ben een echte chocolate addict en de variant met chocolade vind ik dan ook het lekkerst, maar is wel gevaarlijk wanneer het wat warmer is…

Zelfgemaakte tussendoortjes

Zelfgemaakte tussendoortjes zijn fijn wanneer je wat meer tijd hebt. Zelfgemaakt glutenvrij bananenbrood is ideaal om mee te nemen naar het werk. Wanneer je een paar plakken bananenbrood in aluminiumfolie verpakt kun je ze gerust meenemen naar kantoor. Op mijn blog vind je twee varianten: een bananenbrood met pistachenoten en een variant met cranberry’s en dadels.

Hoewel ontbijtkoek oorspronkelijk misschien bedoeld is voor het ontbijt, vind ik het ook een heel fijn tussendoortje. Op mijn blog lees je hoe je zelf heel eenvoudig een glutenvrije ontbijtkoek maakt. Ook bananenmuffins van glutenvrije havermout zijn een lekker tussendoortje en kun je handig meenemen. In een trommel of afgesloten zakje blijft de muffin zeker wel een paar uur goed.

Wijbloggenglutenvrij

Deze blog maakt deel uit van ‘Wijbloggenglutenvrij’. Elke vijftiende van de maand blogt een groep glutenvrije bloggers over hetzelfde onderwerp. Dit keer zijn dat glutenvrije tussendoortjes. Bloggers die deze maand nog meer meedoen zijn:

sophieglutenvrij.nl
foodless.nl
storiesofacoeliac.nl
maakhetglutenvrij.nl
smaakvolglutenvrij.nl
ikbenglutenvrij.nl

Wat zijn jouw favoriete glutenvrije tussendoortjes? Laat je reactie hieronder achter!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *