Recept: Glutenvrije wafels van havermout

glutenvrije wafels havermout

Glutenvrije wafels van havermout zijn mijn ideale ontbijt. Ik hou van uitgebreid ontbijten en dan zijn deze wafels perfect.

Overigens zijn ze ook lekker wanneer je wat minder tijd hebt om te ontbijten; de wafels staan in een handomdraai op tafel. De blender en het wafelijzer doen het werk!

Glutenvrije wafels en glutenvrije pannenkoeken zijn heerlijk om de dag mee te beginnen. Ik kies meestal  voor een gezonde variant; ik maak ze bijvoorbeeld van boekweitmeel of – in dit geval – havermout.

Daarnaast doe ik ook altijd groente of fruit door het beslag. Zo voeg ik vaak een banaan toe en maakte ik eerder deze wortelpannenkoeken, waarin ik winterpeen verwerkte. In het recept van vandaag ga ik voor banaan én aardbeien.

Lekker is om de wafels te serveren met een lepel stevige kwark. Wanneer je net als ik melkvrij eet, ga dan voor kwark gemaakt van soja.

Ingrediënten

Voor glutenvrije wafels van havermout voor 1 persoon heb je nodig:

    75 gram glutenvrije havermout
    1 ei
    1 banaan
   theelepel kaneel
    100 ml amandelmelk
   kwark
   kokosolie
   handje verse aardbeien

Bereidingswijze

Schakel het wafelijzer in en verwarm vast voor. Doe de havermout, ei, banaan, kaneel en amandelmelk in de blender en mix tot een beslag. Vet het wafelijzer in met wat kokosolie.

Schep een flinke lepel beslag in het wafelijzer en bak de wafels in een paar minuten bruin. Lekker is om de wafels even af te laten koelen voor je aanvalt. Serveer de wafels met wat verse aardbeien en een lepel kwark.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *