Tips voor een glutenvrij paasontbijt

Een uitgebreid glutenvrij paasontbijt met lekkere glutenvrije broodjes, een paasstol én natuurlijk eieren hoort er natuurlijk bij met Pasen. En voor je het weet is het zover: over 2 weken is het al Pasen!

In deze blog geef ik je alvast een paar tips voor lekkere glutenvrije dingen die niet kunnen ontbreken tijdens jouw glutenvrije paasontbijt.

Elke vijftiende van de maand schrijven glutenvrije bloggers over hetzelfde onderwerp. Nu de paasdagen voor de deur staan, geven we allemaal tips voor een glutenvrije Pasen.

Hoewel een uitgebreid paasdiner steeds meer in opkomst is, gaat er voor mij toch niets boven een lekker glutenvrij paasontbijt. Ik vertel je daarom vandaag wat er bij mij allemaal op de ontbijttafel staat tijdens Pasen.

paasstol

Glutenvrije paasstol

Een paasstol kan natuurlijk niet ontbreken tijdens Pasen. Ik maak hem meestal zelf en heb een fijn receptje op mijn site staan, waarin ik je vertel hoe je zelf heel gemakkelijk een glutenvrije paasstol maakt. Mocht je daar toch geen zin in hebben, dan zijn er ook in diverse supermarkten, zoals Lidl en Jumbo, kant-en-klare glutenvrije paasstollen verkrijgbaar.

havermoutbroodjes

Glutenvrije broodjes

Glutenvrije broodjes horen er natuurlijk ook bij tijdens een uitgebreid paasontbijt. Ik ga meestal voor afbakbroodjes van Schär, maar ook de meerzaden bollen van Genius en Albert Heijn eigen merk vind ik erg lekker. Als je zelf aan de slag wilt, zijn glutenvrije havermoutbroodjes wat mij  betreft ook een aanrader.

Je maakt deze havermoutbroodjes door 100 gram glutenvrije havermout fijn te malen in de keukenmachine en te mengen met 5 eetlepels sojayoghurt, 2 eieren en een theelepel kaneel. Voeg ook een handje bosbessen toe en schep het beslag in 2 rondjes op de bakplaat. Bak de broodjes in 25 minuten af in de oven op 175 graden.

banaanpannenkoekjes

Glutenvrije banaanpannenkoekjes

Ik eet graag pannenkoeken als ontbijt. Mijn favoriet zijn banaanpannenkoekjes en ik denk dat ik deze pannenkoekjes ook wel op tafel zet tijdens het paasontbijt. Lekker gezond en het enige wat je nodig hebt, is een banaan én een ei. Wat fruit of agavesiroop als topping maken het af.

glutenvrije wafels

Glutenvrije wafels

Naast pannenkoeken, ben ik ook gek op wafels. Ik ga vaak voor een gezonde variant en maak de wafels van boekweitmeel. Het recept van deze glutenvrije wafels met boekweitmeel vind je op mijn site. Lekker met een scheutje agavesiroop, maar ook plakjes banaan, aardbei of appel zijn er heerlijk bij.

zelfgemaakte eiersalade

Glutenvrije eiersalade

Eieren zijn natuurlijk onmisbaar tijdens een glutenvrij paasontbijt! Voor wie weleens wat anders wil dan alleen maar gekookte eieren, heb ik een heel lekker recept gevonden hoe je zelf eiersalade kunt maken. Wat je nodig hebt, is mayonaise, bieslook, een sjalotje en 5 gekookte eieren. Snijd de gekookte eieren in kleine stukjes en snijd ook het sjalotje en de bieslook fijn. Doe de eieren samen met het sjalotje en de bieslook in een kom en voeg mayonaise toe. Prak het geheel fijn en breng op smaak met wat peper en zout. Lekker op brood of een cracker.

Wat zijn jouw tips voor een  glutenvrij paasontbijt? Laat je reactie hieronder achter.

Deze blog maakt onderdeel uit van Wijbloggenglutenvrij. Bloggers die deze maand nog meer meedoen zijn:
ikbenglutenvrij.nl
smaakvolglutenvrij.nl
homeofcomfort.nl
maakhetglutenvrij.nl
annemieknauta.nl
bakersandfakers.nl
rose-a-licious.be
glutenvrijkind.wordpress.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *